לקוחות יקרים!! ,,,,הגיעו תחפושות לכלבים ,,,,ומשלוחים לכל הארץ,,, יש עיכובים של משלוחים ,,, עקב המלחמה,,, במקרה ויש תקלה לפנות אלינו

מזון בריא לחתול

מזון בריא לחתול

מזון לחתולים
בדיוק כפי שאנו בני האדם זקוקים לאבות המזון הבסיסיים ולערכים תזונתיים מסויימים על מנת להישאר בקו הבריאות, כך גם חתולים זקוקים למזון עשיר בערכים תזונתיים מתאימים על מנת להישאר בריאים, חזקים ולמעשה לחיות לאורך זמן. כיום ניתן למצוא מגוון סוגים של מזון לחתולים, כאשר את שני העיקריים ניתן לחלק למזון יבש ולמזון רטוב. את המזון היבש- המגיע בצורת גרגירים קטנים שמתאימים לשיניו ולפיו של החתול ניתן לרכוש בשקים גדולים במיוחד, והוא מכיל ויטמינים, סידן, ברזל ועוד מגוון רכיבים אשר טובים לבריאותו ומחזקים אותו.

מעבר לכך, ניתן למצוא מזון יבש המתאים במיוחד לגזע ולגיל החתול, וזאת משום שגורי חתולים וחתולים בוגרים אינם בהכרח זקוקים לאותם מרכיבים ובאותה כמות בדיוק על מנת להתחזק. לעומת המזון היבש, מזון רטוב לחתולים הינו מזון המגיע בתוך קופסאות שימורים קטנות, כאשר יתרונו הגדול ביותר הוא הטעם הנפלא אותו חתולים רבים אוהבים. החסרון במזון זה הוא הכמות הנמוכה המצויה בו, אשר מצריכה לקנות כמות גדולה יותר של מזון, כמו גם העובדה שהמזון לח וכתוצאה מכך אינו מכיל ערכים תזונתיים כפי שמכיל המזון היבש.

אי לכך ובהתאם לזאת ניתן להסיק באופן חד משמעי כי כדאי ומומלץ לבחור במזון יבש עבור חתולים- שכן הוא מוכיח עצמו טוב יותר בכל הנוגע למצבם הבריאותי של חתולים, כאשר באמצעות מזון רטוב מקופסאות שימורים ניתן לצ'פר אותם ולפנק אותם מדי פעם.

חיזוק המערכת החיסונית באמצעות מזון בריא לחתול 

אין ספק כי בכל הנוגע לחיזוק מערכתו החיסונית של החתול ממלא המזון היבש תפקיד חשוב במיוחד. קיימים מצבים רבים בחייו של חתול אשר מצריכים כמות גדולה יותר של ערכים תזונתיים, לרבות התקופה בו יונק מאימו, במקרים של חולי ומצב בריאותי ולקוי וגם כאשר חתולה מניקה. שלושת המצבים הללו שואבים מן החתולים הרבה מאוד אנרגיה, שאמצעות מזון נכון ובריא ניתן להחזירה ובנוסף לחזק את מערכתו החיסונית הכה חשובה לצורך קיום ארוך שנים.

התאמת מזון באופן מיוחד לחתול

מצבים שונים בחייו של חתול עלולים להצריך שינויים בהרגלי התזונה. בין היתר, ניתן למצוא שינויים שיש לבצע כתוצאה מהשמנה בלתי מבוקרת או כתוצאה מזקנה. בשני המקרים הללו ובהרבה מקרים נוספים יידרש מאיתנו כבעליו של החתול להתאים לזה האחרון מזון מיוחד שייטיב עימו ועם מצבו הבריאותי. למשל, במצב של השמנה דרסטית, כמו גם במצב של זקנה, נצטרך להתאים לחתול מזון דל שומן בעל ערכים תזונתיים גבוהים, וזאת על מנת שחרף חוסר השומן במזון יוכל החתול להמשיך לתפקד באופן רגיל, וגופו ימשיך להיות איתן.

חשוב לציין כי על מנת להתאים מזון לחתול באופן נכון ומדוייק מומלץ מאוד להתייעץ עם גורם המבין בנושא, כמו ויטרינר או מוכר בחנות חיות, ולא לבצע החלטות כה משמעותיות מבלי להבין ההשלכות.