לקוחות יקרים!! ,,,,הגיעו תחפושות לכלבים ,,,,ומשלוחים לכל הארץ,,, יש עיכובים של משלוחים ,,, עקב המלחמה,,, במקרה ויש תקלה לפנות אלינו

מה עושים כשהכלב משלשל ?

לאהוב זה לתת – מה עושים כשהכלב משלשל ?
להיות הורים לכלב או גור כלבים הוא תפקיד משמעותי ביותר. המשמעות של להיות הורים לכלב או לגור כלבים היא הרבה יותר ממשחקים והתכרבלות בלילה. גידול כלבים כולל הרבה פעמים טיפול אוהב ומכיל – בדיוק כמו בילדים קטנים. וכמו ילדים קטנים, גם כלבים לוקים במחלות ותופעות שונות המצריכות טיפול רפואי אוהב. שלשול הינו בין התופעות הנפוצות בין כלבים ומעיד על בעיה עמוקה יותר.

מהו שלשול?

שלשול הינה הפרשת צואה שברובה עשויה מים. במקרים מסוימים מלווה הצואה הפרשה דמית, ואינו מהווה מחלה בפני עצמו. השלשול הוא תמיד סימפטום של מחלה עמוקה יותר שבהיעדר טיפול ממשי יכולה להתדרדר ולהביא לתוצאות הרות אסון. אנחנו במולי חיות מחמד מאמינים כי אין בעיה שאין לה פתרון ומביאים אליכם תמצית מידע חשובה ביותר לכל מי שמגדל את היצור המופלא ההולך על ארבע.

למה הכלב משלשל?

ישנם אינספור גורמים אפשריים לשלשול. החל מגורמים נפשיים כגון מתח וחרדה ועד לטפילים קטלניים שיכולים לקחת מכם את אהובכם. התייחסות נאותה והולמת לתופעה בזמן הנכון תמנע את החרפת המצב. לכל שאלה או תהייה, בקשת עזרה או ייעוץ -  אתם יכולים לפנות אלינו במולי חיות מחמד בכל עת.

חיידקים ווירוסים

חיידקים ווירוסים שונים המתרבים בגופו של אהובכם גורמים להיווצרותו של תהליך דלקתי הפוגע בתהליך העיכול. התעלמות מהתופעה עלולה לגרום להתפשטות החיידק לכדי מחלה גופנית כללית. בין החיידקים המוכרים הגורמים כיום לשלשול נמצא את הסלמונלה, קולי, קלוסטרידיום ועוד. וירוסים הגורמים לשלשול ומתפשטים למחלה של ממש בהיעדר התייחסות נכונה הם פרוו, קורונה, כלבלבת ונוספים.

מישהו הולך תמיד איתי!

גופים זרים החודרים לגופו של הכלב עלולים לגרום לו לפצעים פנימיים, לפגיעה ממשית בתהליכי עיכול הכרחיים ואפילו לכאבים של ממש. אם הכלב מתנהג שלא כשורה ומשלשל – קחו אותו לווטרינר.
  • טפילי מעיים
טפילי מעיים שונים הם בין הצרות הרעות התוקפות כלבים וגורי כלבים ועלולות לגרום לנזקים קשים ובלתי נראים. בין השאר, גורמים הטפילים לדלקת של דופן המעי, ירידה ביכולת הספיגה של הקיבה, תסיסת המזון המתעכל והפיכתו לשלשול.
  • הרעלת זבל
הרעלת זבל נגרמת מאכילת מזון שאינו מתאים לכלבכם האהוב וגורם לתסיסה במעי. התסיסה יכולה להיגרם בשל מזון מקולקל או מזון חדש שהכלב שלכם אינו רגיל אליו, מזון מתובל מאד או מזון באיכות נמוכה ועוד.
  • מחלות שונות
מחלות שונות שאינן פוגעות במעיים אבל גורמות לבעיות בשל היותן סמוכות למערכת העיכול. מחלות אלו הן אדיסון וכשל כליות, אי ספיקת לבלב, כשל כבד ונוספות.
  • הכלב בדיכאון?
לחץ נפשי, מתיחות, דיכאון וסערות רגשיות אחרות העוברות על ההולך על ארבע ויקר לכם כל כך מהווים גם הם גורמים משמעותיים לשלשול.

מתי לגשת לווטרינר?

כמובן שלא כדאי לחכות עד להתפתחות תופעה קריטית ומצד שני – לא כל שלשול מעיד על סכנת נפשות. ישנם תסמינים המסייעים לנו להחליט אם ומתי לקחת את הילד, סליחה, את הכלב – לווטרינר.

שלשול – לא בא לבד

פנייה לווטרינר אכן מתבקשת במקרים בהם השלשול מופיע במקביל לתופעות שונות כגון:
  • ·         הקאות
  • ·         כאבי בטן, כיווצי בטן, בטן קשה ובכי בעת מגע בבטן
  • ·         חולשה וסירוב לאכול או לשתות
  • ·         דיכאון
  • ·         חום גבוה
  • ·         התייבשות
אנחנו במולי חיות מחמד מעניקים לכל הולך על ארבע את היחס האוהב, המכיל, האכפתי והחם ביותר. כדי לפנק את האהוב שלכם – אתם מוזמנים לבוא אלינו! נתראה בחנות!


אהבתם את הטיפ  שתפו  בפייסבוק
כאן מולי ממולי חיות מחמד
נתראה בטיפ הבא


לשאלות ומתן יעוץ  חייג 03-9624844

אהבת  שתפו בפיסבווק
לפניכם מבחר מאמרים וכתבות בנושא בריאות הכלב או הגור שלך

​-לחץ ותהנה