לקוח יקר!! ,,,,הגיעו גורים לחנות ,, ,,,,ומשלוחים של מזון וציוד -לחיות מחמד ,,,לכל הארץ,,, יש עיכובים של משלוחים ,,, עקב המלחמה,,, במקרה ויש תקלה לפנות אלינו

איך להתנהג כשהכלב מקיא ?

איך להתנהג כשהכלב מקיא ?

זהירות חומר רעיל!-


ההולכים על ארבע האהובים עלינו כל כך מלווים אותנו שנים ארוכות. לעתים מדובר בתקופה המתחילה בגיל הינקות שלהם ועד לאחרון ימיהם. לא משנה כמה ריצות לווטרינרים הם מבקשים מאיתנו, כמה פעמים הם עושים את צרכיהם במקומות לא רצויים או ממלאים אותנו במקלחת רוק – הקשר האישי והרגשי הנוצר עם היקרים לנו אינו משתווה לשום דבר שראינו או הכרנו קודם לכן. הקשר האינטימי והבלתי אמצעי הנוצר עם היקרים לנו הוא ייחודי ולא ניתן להמיר אותו בשום תקשורת אחרת.
אנחנו במולי חיות מחמד עדים למקרים רבים בהם חוסר זהירות, חוסר מודעות ושאננות הביאו גורים רבים למצבים קשים ביותר. חומרים מסוכנים מסוגים שונים – אפילו כאלה הניתנים באישור ומהווים תרופה מן המניין – עלולים להיות קטלניים לאהובינו. כיצד תמנעו מלילות ללא שינה ומצבים מאיימים? רכזנו עבורכם את הסימפטומים המאפיינים רעלנים שונים ואת התגובות של כלבינו היקרים לבליעת רעלים.

הוראות ראשוניות

בכל מקרה של חשד לבליעת רעל – אין לתת לכלבים תרופות הרגעה או כל טיפול על דעת עצמכם! ברוב המקרים מדובר ברעלים המגיעים לכלבינו היקרים דרך אכילת דברים אסורים ברחוב או בפעולות אחרות שאיננו מבחינים בהם. רק אבחון של ווטרינר יכול לקבוע את סוג הטיפול המתאים ואת סוג הרעל שנבלע.

הסימפטומים הנפוצים לאחר בליעת רעלים

הסימפטומים הנפוצים ביותר לבליעת רעל הם בחילה ותשישות – אולם אלו יכולים להופיע גם ללא הרעלה ולכן יש להבחין באם קיימים סימפטומים נוספים. שלשולים והקאות, ריור או אפילו התקפי רעידות יכולים להוות סימן מובהק יותר לבליעת רעלים. במידה ויש חשש, יש לפנות כאמור לווטרינר לצורך אבחון.

הטיפול הראשוני לאחר בליעת רעל או חשד

אם אתם חושדים שהיקר שלכם בלע רעל – רצוי שלא לקחת סיכון ולפנות באופן מיידי לווטרינר. אם ידוע ממה נגרמה הרעלה חשוב להרחיק את היקר שלכם ממקור הרעל בהקדם האפשרי ולקחת אותו לווטרינר. רצוי להביא אל הווטרינר דגימה קטנה של החומר הרעיל על מנת שיוכל לבחון אותו. דגימה קטנה יכולה אף להציל את חייו של יקירכם.
רצוי לקחת גם דגימה מההקאות של הכלב, אם ישנן, אולם בכל מקרה אין לזרז הקאות או לגרום להן בשום פנים ואופן. מוקדי חרום יכולים להיות יעילים במיוחד במצבים כאלה.

הרעלה על ידי חומרים רעילים ביתיים

חומרים רעילים עלולים להיות מבהילים מאוד. על מנת להימנע מהחמרת המצב חשוב לקחת את יקירכם לווטרינר בהקדם האפשרי על מנת להימנע מההכרח בשאיבת קיבה וניקוי רעלים.

 לטיפים נוספים הנושא כלבים

לשאלות ומתן יעוץ  חייג 03-9624844

אהבת  שתפו בפיסבווק
לפניכם מבחר מאמרים וכתבות בנושא בריאות הכלב או הגור שלך
​-לחץ ותהנה