לקוחות יקרים!! ,,,,הגיעו תחפושות לכלבים ,,,,ומשלוחים לכל הארץ,,, יש עיכובים של משלוחים ,,, עקב המלחמה,,, במקרה ויש תקלה לפנות אלינו

השפה של בעלי חיים -מה אומר זנב של כלב או חתול?

השפה של בעלי חיים -מה אומר זנב של כלב או חתול?
כלבים וחתולים מדברים אתנו במגוון שפות מעניינות: העיניים וטון הנביחה, יללות ושפת גוף, הזנב ואפילו באמצעות משחק. אמנם נכון, לא מדובר במילים בעברית או בכל שפה אחרת, אבל כשלומדים להכיר את הכלב או את החתול שלנו, לפעמים כבר נדמה כי תקשורת כלבים וחתולים ברורה  הרבה יותר משפת בני האדם. טון היללה והצליל המיוחד שלה, סוגים שונים של קולות ושפת גוף ייחודית מאפשרת להולכים על ארבע לבטא את עצמם בצורה מדהימה.
למרות זאת, לא תמיד קל לדעת מה החתול או הכלב שלנו רוצים כשהם מבצעים מחווה מסוימת. תודות לניסיון הרב שצברנו בחנות של מולי חיות מחמד אנו גאים להגיש לכם את המקרא המפורט של תקשורת כלבים וחתולים. למען הנוחות, המאמר מחולק לפרק על זנבות חתולים ופרק נוסף על זנבות כלבים.
זנבות של חתולים
כשכוש בזנב
בניגוד לשפת הכלבים, חתולים מכשכשים בזנבם כשכוש איטי ומתמשך במצבים של לחץ, כעס, עצבנות או עייפות. לחילופין, יכולים להיות מצבים בהם זנבם של המייללים מתנופף מעלה ונע מצד לצד. סיטואציות אלו מעידות כי החתלתול שלנו מרוצה.
זנב תלוי ומשוחרר
בדיוק כמו בשפתם של בני האדם, כך גם החתולים שומטים את זנבם ומשחררים את אבריהם כשהם חשים בנוח. זנב שמוט וחופשי מעיד על תחושת בטחון ונעימות.
זנב מתוח אל השמיים
זהו אחד המראות היפהפיים אצל חתולים. זנב מתוח השמיימה באופן ישר מעיד כי הקטן מרוצה. זנב מתוח כמו בא לומר באלגנטיות השמורה אך ורק לחתלתולים:  "אני שבע רצון מהמצב". במצבים כאלה אתם בהחלט יכולים לטפוח לעצמכם על השכם.
זנב מעוגל כלפי מעלה
זנב מעוגל כלפי מעלה יכול להעיד על חוסר החלטיות וחוסר בטחון, תחושת אי נוחות ואפילו חשש קל. במצבים כאלה רצוי להרגיע את החתול באמצעות חטיף, ליטוף, או כל אמצעי אחר.
ימינה, ימינה, שמאלה, שמאל
האם ראיתם את חתולכם מתהלך כשזנבו מתנדנד מצד לצד? מצבים אלו מעידים על חתול שרוצה שיניחו לו. רוב בני האדם אינם מודעים לכך וחוטפים נשיכה.
 
זנבות של כלבים
לעיתים נדמה כי הכלב יודע לדבר הרבה יותר טוב מבני אדם. למעשה, הכלב מדבר עם הזנב ועושה בו שימוש אמיתי על מנת לתקשר עם הסביבה. כלבים ידידותיים יכולים לפתח קשר עמוק באמצעות תקשורת כלבים הכוללת זנב ועיניים בלבד.
מצבי רוח
בניגוד לזנבם של החתולים, זנב הכלב יכול להגיע עד לרמת מצב הרוח העכשווי  ולספר לכם, ההורים, כיצד הכלב מרגיש. זאת אף מבלי שייגש אליכם. המדריך הבא מפרט בקצרה את המילון לזנב הכלב.
זנב המתוח אופקית בצורה רכה
זנב הנשוא אופקית לאחוריו של הכלב מעיד על כלב קשוב, מעורב ופעיל בסביבתו. זנב זה אומר בעצם "אני מוכן לפעולה ברגע שיהיה צורך".
זנב מתוח ואופקי
אם כלבכם מותח את זנבו בכיוון מאוזן סימן שהוא נערך לקראת פגישה חשובה עם כלב חדש או אדם זר, בה עליו לקבוע מי כאן הבוס.
זנב מורם ומגולגל מעל הגב
אנו זוכים לראות פעמים רבות כלבים בעלי זנב מורם ומגולגל מעט. מצב זה היו סימן לכלב ששולט בעצמו ומרגיש בטוח ונינוח.
זנב בין הרגליים
אם הכלב מכניס את זנבו בין רגליו רצוי להרגיעו וללטפו – זהו סימן לכלב מפוחד, כנוע ואולי אפילו כלב שחטף נזיפה או מכה.
כשכוש בזנב
כשכוש בזנב הוא בעצם השלום החברי והנעים של כלבכם.