לקוח יקר!! ,,,,הגיעו גורים לחנות ,, ,,,,ומשלוחים של מזון וציוד -לחיות מחמד ,,,לכל הארץ,,, יש עיכובים של משלוחים ,,, עקב המלחמה,,, במקרה ויש תקלה לפנות אלינו
2020-11-01 09:21:27 Admin

אילוף גורים וחינוך כלבים- מס 7 הדרכת חינוך גורים 2022

אילוף גורים וחינוך כלבים

לימוד צליל להפסקת נשיכה

אחת הטכניקות להפסקת נשיכה היא לימוד צליל מסוים לפקודה להפסקת נשיכה. לדוגמא הגור נושך, משאיר את היד במצב סטטי ואומר מילה כמו "איה". ברגע שהיד לא תזוז ובשילוב המילה הגור יפסיק לנשוך אנו נעודד אותו בעזרת חטיף קטן כצ'ופר או מילה טובה וליטוף.
התזמון של התגובה והפרס הוא חשוב ביותר להבנה של הגור שפעולת הנשיכה היא לא רצויה וחייבים לחזור על הפעולה המון פעמים כדי שהגור יקלוט. רק מתי שהגור יפסיק את הנשיכה הוא יקבל את החיזוק החיובי. ההחלטה לא לאפשר לכלב לנשוך היא החלטה משפחתית וכל בני הבית צריכים לשתף פעולה. למעשה נלמד את הגור שיש צעצועים שמותר לנשוך ויש דברים וחפצים שלנו שאסור לנשוך. יש לעשות הפרדה בין צעצועי נשיכה לצעצועי ציד.
ברגע שסיימנו לשחק עם הגור אנחנו מעלימים את הצעצוע ציד ונשאיר אותו בגדר לשחק עם הצעצוע נשיכה.
 

ליקוק במקום נשיכה

אחת השיטות לגרום לגור ללקק את היד ולא לנשוך היא למרוח על היד כל דבר בעל ריח שירום לגור ללקק את היד (נקניק, חמאה, חטיף). הגור בגלל הריח יגיע ללקק לנו את היד וברגע שהוא מלקק ולא נושך אנחנו נותנים חיזוק בצלילים חיוביים כמו "יופי כלב טוב!".
יד אחת שלנו הוא מלקק ויש שניה אנחנו מלטפים אותו. כך הגור לומד שהיד היא לא אובייקט של ציד אלא משהו שאפשר ללקק כך שזה גם טעים וגם הוא מקבל אהבה.
חשוב לא להגזים עם פעולה זו בעזרת מריחת משהו טעים אלא לעשות זאת פעם או פעמיים ולהספיק לאלתר.
 

הרגל למגע

בתור התחלה חשוב להחזיק את הגור בעזרת כל הזרוע שלנו כאשר הוא נמצא בגובה מעל הרצפה, כך אין לגור כל הפרעה בכפות הרגליים כך שתחושת הליטוף היא מלאה.
יד אחת תופסת את הגור מהחזה מחזיקה אותו ויד אחת מלטפת את הגור לאורך כל הגב כשהגור באוויר. לאט לאט נוריד אותו לרצפה אך עדין אוחזים בו ביד אחת ובשניה מלטפים, קצת מגע בפנים. במידה והגור שוב חזר לנשוך חוזרים על הקפאת היד והוספת הפקודה כצליל "איה" עד שהגור יעזוב ולחזור על הפעולה.
 

אימון בעזרת רצועה

ראשית כל חשוב להתחיל להתאמן בתוך הבית עם רתמה ורצועה בין החדרים כדי להרגיל את הכלב למגע ולצורת ההולכה של הרתמה והרצועה היות ובהתחלה יכול להיות חוסר נוחות של הכלב עם אביזרים אלו לכן ראשית הוא חייבת להתרגל אליהם ולאט לאט יפסיק לנשוך את הרתמה והרצועה/ לא יקפא במקום ולא ירצה לזוז / ימשוך אותנו אחורה / יילל ועוד.
לאחר שהכלב יכיר את הרתמה והרצועה נוכל להיעזר בה למנוע מהגור לנשוך לנו את הידיים.
כאשר הגור מנסה לנשוך לנו את היד נשתמש בפקודת "איה" וביד השניה נמשוך אותו בעזרת הרצועה. זו למעשה התניה נוספת שאפשר להשתמש בה. המטרה היא ללמד את הגור התנהגות רצויה, הגור מנסה לרצות אותנו ולהנות מהמגע של הליטוף והעידוד שלנו.

עקביות ותדירות

חשוב לחזור על פעולות מניעת הנשיכה מספר פעמים ביום. וכל פעם עם בן משפחה אחר. כך הגור לומד להתנהגות רצויה ומפתח התנהגות נכונה בבית ובחוץ.
חשוב לעשות זאת בכמה מקומות ועם אנשים שונים.
 
מה לא לעשות?
לפעמים יש לאנשים מחשבות מוטעות בנוגע לנשיכות של הגורים.
יש אנשים שחושבים שאם נשכיב את הגור על הרצפה בתוקפנות ויניחו את היד על הצוואר הם יפסיקו את הפעולה – לא להשפיל את הכלב! לא לרתק אותו! לא להיות אלימים כלפיו!
זה אומר לא לתת מכה על האף, לא לשים פלפל חריף על הידיים כדי למנוע ממנו לנשוך את היד.
הגור חייב ללמוד לא לנשוך את הגור חייב גם להרגיש ביטחון מהבעלים שלו.
היד שלנו היא לא משחק אך היא גם לא צריכה לשמש איום כלפי הגור. לא לשחק משחקי ידיים שיגרמו לגור לנשוך אותם, כל בני המשפחה צריכים להתנהג כאחד בנושא זה.
אסור לדחוף את היד בצורת אגרוף לתוך הפה בצורה פולשנית כדי שהגור לא יושפל ומאוים.
אסור להגיע למצב שאנחנו מכים את הכלב שלנו! המשחק של נשכנות גורים בידיים לא חולפת לבד ויכול להתפתח לנשכנות של כלב בוגר.
 
 

ניתוב נשיכה בעזרת משחק

גורים זקוקים לנשיכה יש לנתב איתם לאביזרים מתאימים.
עבודה נכונה עם משחקי נשיכה לא מעודדת תוקפנות. משחק עם משחקי נשיכה גורם לגור סיפוק של יצר הצייד. חשוב לציין שצעצוע נשיכה לא יכול להיות מונח סתם כך ליד הגור. העבודה עם משחקי נשיכה גורם לשיפור התנהגות הגור ונוכל לספק את יצר הציד.

לימוד צלילים להתלהבות ומשחק וסיום משחק

שלב ראשון- תחילת משחק עם הצעצוע נגרה את הגור במשפט רוצה לשחק. "בוא לשחק!" או משהו מעודד אחר ובסיום המשחק נשתמש בצליל או מילה קצת יותר ארוכה כמו: "נגמררר..."
כלב חיה של הרגלים למעשה נשען על הצלילים האלה ושמח לבצע אותם.
הגור מזהה מתי אנחנו מתחילים ומתי מסיימים בעזרת הצלילים שיצרנו עבורו.

הבאת הצעצוע

אחרי שאנחנו הצגנו את הצעצוע לכלב אנחנו מניחים את הצעצוע נמוך על הרצפה ומסובבים לכיוון הגור כדי לגרות אותו.לגרום לגור לרדוף אחרי הצעצוע לנסות לתפוס אותו ולגרום לו לפספס פעמיים, ולאחר פעמיים לאפשר לו לתפוס את הצעצוע בשיניים. צריך לתת לגור להרגיש את ייצר הרדיפה שזה סוג של צייד אחרי חיה.
מנענעים את הצעצוע מצד לצד מסביב לכלב כמו חיה שזזה ובורחת וליצור מרדף.


נשיכה וניצחון
ברגע כשגור נושך את הצעצוע אנחנו קצת מתנגדים כדי לגרום לו לנשוך חזק יותר ותנועות ארוכות ימינה שמאלה ולא בפראות ולא לעבוד גבוה ולעבוד בגובה הגור.
ברגע הגור מחזיק חזק את הצעצוע אפשר לתת לו לנצח. נשיכה חזקה מלאה מעודד להניע את המשחק וברגע שהוא נלחם עליו נשחרר. ברגע שהגור לוקח את במשחק ומושך לאחור אני אשחרר את המשחק כדי לתת לו להרגיש שהוא ניצח אותי .
 
לימוד הפקודה "עזוב"
שלב הבא אנחנו רוצים ללמד את הגור לעזוב את הצעצוע.
כשהצעצוע נימצא בפה של הכלב. אני מגישה לו לאף חטיף אכיל כדי לגרום לו להתעניין בו.
וברגע שהוא מתעניין ופותח את הפה כדי לעזוב את הצעצוע אנו מוסיפים את המילה 'עזוב'.
והפרס כשהוא עזב לתת לו את הצעצוע פעם נוספת.
*למעשה הפקודה 'עזוב' תעזור לנו לאורך כל הדרך בגידול הגור.
לדוגמא טיול עם הכלב וברגע שימצא משהוא אכיל ברחוב אני מיד אומר את הפקודה 'עזוב' והגור ידע להימנע מזבל ואשפה על הרצפה. הפרס יהיה הנאה של משחק.כדי שהגור ינשך אותו פעם נוספת. תמיד במשחק עם הגור רצוי להשתמש ביותר ממשחק אחד. כדי לגרום לגירוי נוסף.
 

חשיבות המשחק גם באימון למשמעת

אני חוזר על התנייה כדי להרגיל את הגור לשחק ולעזוב את המשחק, תמיד אני יחזור על הגירוי הראשוני של הגשת המשחק לגור בצלילי –"רוצה לשחק ?" ומסיים את המשחק ב "עזוב" . צליל שיבין שנגמר האימון והמשחק הוא המפתח.
מתי ולמשך כמה זמן מאמנים את הגור ?
צריך ליהיות מאוד קבועים בשפה. וכל בני המשפחה צריכים להבין את השפה . גמול שפה וצלילים.
משחק עם הגור 10 דק' כבר מקבלים גור עייף. גור עייף = גור רגוע בבית. יותר קל לנו להתנהל איתו ולהיות איתו בבית.

תמיד אנחנו פה לשרותכם,
והתקשרו מיד קודם כל ל"מולי חיות מחמד".
בכל שעה, למולי – 0509008676.
ובמקביל יש לכם את פנקס החיסונים ועליו מצוין מספר טלפון של ווטרינר ושל מולי. 

גור פודל   ,גור מלטז   גור ציוואווה   גור  שיצו   גור פומראניין     גור יורקשייר  גור קבליר קינג צרלאס   גור בישון פריזה      גור שפיץ

 כלוב אילוף |גדר אילוף |אביזרי אילוף |כלוב טיסה |מוצרים לגורים  |אילוף הגור לצרכים|ספרי אילוף |מנטרל ריח שתן| 
|
מוצר נגד לעיסה |משטח לפדים | פדים לכלבים | 

אילוף גורים  חינוך גורים   שעורי אילוף גורים 

אנחנו פה בשבילכם
מוצרים לגורים
מולי חיות מחמד-לשאלות נוספות
03-9624844

 

להדרכות נוספות לחץ
         הדרכה מס 1
         הדרכה מס 3
        הדרכה מס 2
        הדרכה מס 4
        הדרכה מס 5 
        הדרכה מס 6