לקוחות יקרים!! ,,,,הגיעו תחפושות לכלבים ,,,,ומשלוחים לכל הארץ,,, יש עיכובים של משלוחים ,,, עקב המלחמה,,, במקרה ויש תקלה לפנות אלינו

אילוף גורים וחינוך כלבים- מס 20 הדרכת חינוך גורים 2022

  אילוף גורים וחינוך כלבים

פרק 8: בריאות הגור:

כל מה שחובה לדעת לטובת בריאות הגור. למשל, חיסונים: אילו דרושים ומתי נותנים אותם? איך מונעים מהפרעושים לעלות על הגור? איך להרגיל את הגור למרפאה? איך נזהה שהגור שלנו חולה?
אנו ממליצים להגיע כמה שיותר עם הכלב למרפאה או למספרה כמה שיותר. ואפילו לקחת חטיף כדי שירגיש טוב כשהוא מגיע ולא כאילו עשו לו משהו רע, וגם לא להעלות אותו על השולחן. זה יוצר אצלו התניה חיובית.
כמובן שההתנהגות של הגור במרפאה או במספרה היא המשך ישיר של מה שהוא סופג בבית. אם בבית נוגעים בכלב בכל מקום אפשרי, אוזניים, רגליים. הגור לא פוחד כשנוגעים בו ולא ממכונת התספורת.

חיסונים וטיפולי חובה

חיסון ראשון+תלוע – בערך בגיל שישה חודשים. כנגד המחלות הויראליות. יחד עם חיסון משושה ראשון ניתן גם טיפול נגד תולעים.
לאחר שבועיים - חיסון משושה שני+תלוע.
 לאחר עוד שבועיים - חיסון משושה שלישי.
לפעמים כלב מתגרד מיד לאחר החיסון, וזה נורמלי. לאחר החיסון יכול להיות שהוא יהיה טיפה עייף, ישנוני, חלש. לפעמים ישנן נפיחויות מקומיות קלות.
תלוע:
תולעים הם למעשה תפילי מעיים. והטיפול בהם מועבר באמצעות גלולה המותאמת לגילו של הגור.
חיסון כלבת ושבב:
לאחר שסיימנו עם שלושת חיסוני המשושה, ניתן לכלב חיסון כלבת – חיסון שאתם מחויבים לתת על פי החוק. חובה לעשות חיסון זה לכלב מעל גיל שלושה חודשים.
כמו כן, חושב להתקין לכלב שבב.
מהו שבב? שבב הוא צ'יפ קטן בגודל של גרגר אורז. המיקום שלו על פי רוב הוא באזור כתף שמאל.
שבב מותקן פעם אחת בחיים – לא מתפרק, לא מתכלה ולא נודד.
השבב מכיל מספר בן 12 ספרות שמקושרות לווטרינר, וכך כאשר הכלב הולך לאיבוד ניתן לגשת לווטרינר.
חובה לשלם את אגרת החזקת כלב – רישיון להחזיק כלב. לאחר חיסון הכלבת הכלב יהיה רשום על השם של הבעלים. עם השבב המזוהה. כך שאם הכלב הולך לאיבוד ע"י סריקה של הכלב ניתן לדעת למי הוא שייך. כמו כן, כדאי להוסיף מספר טלפון קטן על צוואר הכלב עם השם שלו.
 
תולעת הפארק:
תולעת הפארק נקראת בשם זה מכיוון שלראשונה היא נמצאה בפארק הלאומי ברמת גן. אולם כרגע היא נמצאת ברוב אזורי הארץ.
מדובר בתולעת, שבניגוד לטפילי המעיים, לא נשארת רק במערכת העיקול, אלא מתחילה בנדידה בין מערכות הגוף השונות. תולעת זו היא מאוד מסוכנת ויכולה לגרום למוות פתאומי של הכלב.כרגע החיסון היחיד נגד תולעת הפארק הוא חיסון מנע. שהתכיפות המומלצת שיש לתת אותו היא אחת לחודשיים וחצי. תפקיד החיסון הוא למנוע מהטפיל מחזור של חיים.
שעלת:
שעלת זוהי מחלה ויראלית המתבטאת בשיעול חריף, כאילו שלכלב תקוע משהו בגרון. שיעול יבש, לפעמים מלווה בהקאה. מחלה מאוד מדבקת, אך הטיפול בה קל יחסית. טרם כניבה לפנסיון כדאי שנעשה לו חיסון מנע. וגם כלבים הנפגשים עם כלבים נוספים בתדירות גבוהה כדאי שיחוסנו למניעת המחלה.
קרציות וטפילים
 
 

איך לזהות גור חולה?

אתם יכולים להכיר טוב יותר את הגור שלכם מכל אדם אחר, וכל מה שאתם מזהים כהתנהגות חרידה יכולה להעיד כמחלה או כעייפות של טווח ארוך.
סימנים מדאיגים של חולשה, אפאטיות, לא רוצה לקום, מתקשה ללכת, צואה רכה/שלשול, דימום, הקאות. יש לעקוב ולבדוק אם השלשול חוזר על עצמו ואם מלווה בדימום. אם כך הדבר יש להתייעץ עם ווטרינר.
אם נזהה אפאטיות, ניתן להעיר את בעל החיים ע"י שריקה ועידוד, משחק ותגובה חיובית. בעל חיים אפאטי ימשיך לשכב, לא יענה לגירויים ולקריאות שלנו, וזה סימן מדאיג המצריך התייעצות עם גורמים מתאימים ומיד. דרוש טיפול ווטרינרי, התקשרות טלפונית ואח"כ כמובן ביקור פיזי. לפעמים יש הנחיות טלפוניות ע"י הוטרינר. אך אם המצב נראה מדאיג יש להגיע באופן מיידי לווטרינר ולא להמתין.
לעיתים הקאה אצל גורים זו תופעה נורמלית לחלוטין. הם נוטים לאכול דברים שהם לא אמורים לאכול, או לאכול את האוכל שלהם מהר מידי. הקאה אחת וחוסר תיאבון שלא מלווה באפאטיות לא אמורה להדאיג. אלא אם כן היא חוזרת על עצמה ואז יש לבדוק שהגור לא התייבש.
כאשר אנו מזהים הרבה הקאות ושלשולים יכול להיות שמדובר בדלקת מעיים והגור זקוק לטיפול מיידי אצל הווטרינר.
איך נזהה בעל חיים מיובש?
הגור חלק יותר מהרגיל, שוכב, פחות בתנועה, פחות ערני ופחות חברותי.
ניתן לבדוק ע"י הרמה של החניכיים ומגע. ברגע שהחניכיים יבשות ודביקות, האצבעות נדבקות לחניכיים עצמן, יש להגיע לווטרינר לקבלת טיפול רפואי מיידי.
אם לא נטפל במחלות כאלה, יכולים להיגרם אסונות שאף יובילו חלילה למוות. אם אינכם מרגישים בטוח קודם כל התקשרו לפלאפון של מולי, ובמקביל יש טלפון של ווטרינר על פנקס החיסונים שלכם.
אצלנו יש לכם מענה.
הכי חשוב לשמור על הגור שלנו כי הוא הילד שלנו לעוד שנים רבות ביחד.
 
תמיד אנחנו פה לשרותכם,
והתקשרו מיד קודם כל ל"מולי חיות מחמד".
בכל שעה, למולי – 0509008676.
ובמקביל יש לכם את פנקס החיסונים ועליו מצוין מספר טלפון של ווטרינר ושל מולי. 


גור פודל   ,גור מלטז   גור ציוואווה   גור  שיצו   גור פומראניין     גור יורקשייר  גור קבליר קינג צרלאס   גור בישון פריזה      גור שפיץ


 כלוב אילוף |גדר אילוף |אביזרי אילוף |כלוב טיסה |מוצרים לגורים  |אילוף הגור לצרכים|ספרי אילוף |מנטרל ריח שתן| 
|
מוצר נגד לעיסה |משטח לפדים | פדים לכלבים | 
אנחנו פה בשבילכם
מוצרים לגורים
מולי חיות מחמד-לשאלות נוספות
03-9624844


       הדרכה מס 1
         הדרכה מס 3
        הדרכה מס 2
        הדרכה מס 4
        הדרכה מס 5 
        הדרכה מס 6
      הדרכה מס 7
       הדרכה מס 8
       הדרכה מס 9

      הדרכה מס 10
      הדרכה מס 11
     הדרכה מס 12 
     הדרכה מס 13
      הדרכה מס 14
     הדרכה מס 15
     הדרכה מס 16
     הדרכה מס 17
    הדרכה מס 18
 
    הדרכה מס 19