לקוח יקר!! ,,,,הגיעו גורים לחנות ,, ,,,,ומשלוחים של מזון וציוד -לחיות מחמד ,,,לכל הארץ,,, יש עיכובים של משלוחים ,,, עקב המלחמה,,, במקרה ויש תקלה לפנות אלינו

אילוף גורים וחינוך כלבים- מס 18 הדרכת חינוך גורים 2022

אילוף גורים וחינוך כלבים -הדרכה חינוך 18

חשיפה לסביבה:

אילוף גורים וחינוך כלבים מה שחשוב הוא, איך אנחנו הופכים את הגור הקטן הזה לכלב בוגר, בטוח בעצמו ושכיף לנו ביחד ובסביבה שהגור נמצא בה.
כל מה שלנו כבני אדם נראה טבעי, לכלב ובטח לגור הוא לא טבעי בכלל.
לגיל יש משמעות אדירה, ככל שהכלב קטן מבחינת הגיל, המוח שלו רוצה ללמוד ולהתנסות בדברים חדשים.
אנחנו מתחילים בחשיפה לסביבה עם מוצרים לגורים  מגיל 3 חודשים, לאחר סיום מתן החיסונים. אבל עד אז הוא רוצה ללמוד ולהתנסות בדברים חדשים.
אנחנו מתחילים בחשיפה לסביבה מגיל שלושה חודשים לאחר סיום מתן החיסונים. אבל עד אז כשהגור בבית מתקבל בגיל חודשיים ניתן לו גירויים, רעשים, משחקים לכלבים , גבולות ופקודות.
כשנוציא אותו החוצה כדאי בהתחלה להוציא אותו למקום ללא אדמה. היות שיש שם חולי ובעיות הנותרים מכלבים אחרים. צואה וכדומה.
חשוש שכשמוציאים את הגור מהבית גם לחקור את הסביבה. חשוב גם לא להיות במגע עם כלבים בגינות. זאת בשלב הראשונה, אך כמובן שהכל יגיע בשלב מאוחר יותר. כאשר חושפים את הכלב לסביבה עם רעשים וגירויים כדאי לעשות זאת קרוב לבית, במקום עם מדרכה וללא אדמה וחול.
אפשר כמובן וחשוב להפגיש עם כלבים מוכרים, חבר או חברה, או בן משפחה. כמו כן, אם האזור חשוף ליותר מידי כלבים ויש שם ריכוזים גבוהים של צואה ושתן כדאי להתרחק כיוון שבשלבים הראשונים מדובר במקור לבעיות.
יש למצוא את האיזון בין שמירה על בריאות הגור לבין שמירה על בריאותו הנפשית. חשיפתו לסביבה ומשחקים לגורים עם החברים ואילוף הגור צריכים להשתלב ביחד. לכן נתחיל בחשיפה הדרגתית בבית עם רעשים. לאחר מכן בחוץ על מדרכה או מקור רחוק מצואת כלבים, ולאט לאט להפגיש אותו עם  סוגי כלבים נוספים שאנחנו מכירים ויודעים שמתאימים לגור. כמובן שרק לאחר החיסון השלישי החשיפה תתבצע. גורים קטנים יותר רגישים ולכן חשופים יותר למחלות.
אז איך נכיר לו את העולם הגדול?
בואו נתכנן את זה:
אימון קצר של כעשר עד עשרים דקות אימון קצר, ולאחר מכן נותנים לו לנוח.
כמו כן, כדאי להכין רשימה: איזה דברים אני רוצה ללמד את הגור?
כל דבר יכול להיות מבורך: (1) נסיעה ברכב. (2) מקומות הומי אדם. (3) רעשים. (4) ילדים. (5) דברים שזזים. (6) חיות אחרות. (7) כלבים אחרים. – וכמובן, שחשוב מאוד כאשר מפגישים ביניהם לדעת שאנחנו מכירים את הכלב ואת ההתנהגות שלו. שהכלב בריא. כדי שהוא לא יסכן את הגור שלנו.
איך נעשה את זה?
נתחיל בבית – ניתן לו את מה שהוא הכי אוהב. לשחק בכדור, אוכל, צעצועים וכדומה.
ונקשר את כל זה באינטונציה שלנו עם עידוד. נשקשק במשחק ונצהל: "קדימה" "קדימה", וננער את המשחק, וניתן לו. ובסוף כמובן נוסיף "כל הכבוד".
לאחר מכן, כשנגיע גם החוצה למקום הומה, ונאמר לו "קדימה, קדימה", נמשוך אותו עם אותו משחק וגם בחטיף. ונאמר בשנית "קדימה קדימה". על מנת להקל עליו הוא יתחיל לקשור בין הדברים וירגיש ששום דבר לא השתנה. וכשנעשה רועש במיוחד במקביל נשחק איתו כדי שלא יפחד מהרעש.
כמו ילד, גם הגור שלנו לא ידע מהם המשחקים או החטיף שהוא הכי אוהב. אנחנו נצא החוצה ונבדוק מהו אוהב  גם בחוץ בצורה יזומה ומתוכננת. חשוב לא לקחת את הגור להסתובב איתו בכל מקום ולהרגיש שאנחנו בסדר ועוזרים לו.
לאחר שנתנו לו את החשיפה והוא ראה את העולם הגדול עלינו להבין מה הגור מרגיש.
אם אנחנו נגלה פחד בחוץ ונתייחס לפחד של הגור, הגור יזהה את ההתייחסות שלנו ויפחד עוד יותר. בנוסף, חשוב תמיד לעשות לגור הקשר חיובי לאנשים, לילדים וכדומה. חשוב לזכור שלתגובה שלנו יש משמעות רבה כשהכלב מפחד או לא מוכן ללכת. וכשאנחנו מלטפים אותו ומרימים אותו אנחנו עושים את הפעולה ההפוכה – אנחנו מלמדים אותו שהפעולה שהוא עשה זו התגובה הנכונה לאותה סיטואציה. וזה כמובן שגוי ולא נכון. למעשה אנחנו מגבירים אצלו את הפחד.
אנחנו נמשיך ללכת, להגיד "קדימה". זו ההתמודדות, וזה העולם. תמשיך ללכת. הכל בסדר. כמובן עם עידוד "טוב מאוד" ו"כל הכבוד".
וכאן אנחנו יכולים להיות עדין לכך שכל כלב, גדול וקטן, יכול להיות תקשורתי, מגן ואוהב את הסביבה. והכל תלוי בכם ובחשיפה שלכם, באינטונציה שלכם ובעידוד שכם. אם הגור יחשף בצורה טובה,, הוא יתנהג בצורה טובה בתור כלב בוגר.

אנחנו פה בשבילכם
מוצרים לגורים
מולי חיות מחמד-לשאלות נוספות
03-9624844


גור פודל   ,גור מלטז   גור ציוואווה   גור  שיצו   גור פומראניין     גור יורקשייר  גור קבליר קינג צרלאס   גור בישון פריזה      גור שפיץ


 כלוב אילוף |גדר אילוף |אביזרי אילוף |כלוב טיסה |מוצרים לגורים  |אילוף הגור לצרכיםספרי אילוף |מנטרל ריח שתן| 
|
מוצר נגד לעיסה |משטח לפדים | פדים לכלבים | 
 


         הדרכה מס 1
         הדרכה מס 3
        הדרכה מס 2
        הדרכה מס 4
        הדרכה מס 5 
        הדרכה מס 6
      הדרכה מס 7
       הדרכה מס 8
       הדרכה מס 9

      הדרכה מס 10
      הדרכה מס 11
     הדרכה מס 12 
     הדרכה מס 13
      הדרכה מס 14
     הדרכה מס 15
     הדרכה מס 16
     הדרכה מס 17