לקוח יקר!! ,,,,הגיעו גורים לחנות ,, ,,,,ומשלוחים של מזון וציוד -לחיות מחמד ,,,לכל הארץ,,, יש עיכובים של משלוחים ,,, עקב המלחמה,,, במקרה ויש תקלה לפנות אלינו
2020-11-01 09:20:27 Admin

אילוף גורים וחינוך כלבים- מס 8 הדרכת חינוך גורים 2022

אילוף גורים  וחינוך כלבים



משחק ואימון בעזרת צעצועים- כל החוקים והטכניקות

סוגי צעצועים וניהול צעצועים

בפרק זה נלמד כיצד לאמן את הגור להחזיר כדור ולנשוך נכון אביזרי נשיכה ולעזוב בפקודה. נלמד מהו משחק נכון איך נתחיל ואיך נסיים וכיצד ננהל את זמינות הצעצועים לגור בצורה הטובה ביותר.
פרט ליתרון הברור של פריקת האנרגיה של הגור בבית, משחק משותף מלמד את הגור להיות מרוכז בנו.
משפר את הקשר בינינו לגור.
דברנו על טכניקות של נשיכות גורים.
מצב סטטי ולא להזיז את היד.
פקודת אי ומה לא לעשות.
עכשיו נלמד מה כן לעשות עם הגור . לתועלת שלנו לתת לגור לנשוך .טעות לא לתת לגור לנשוך. נסביר ונפרט על  סוגי צעצועים:
*צעצועי כרסום
יכול להיות זמין לכלב כל הזמן. יכולה להיות עצם או צעצוע כמו קונג.
צעצוע בנוי למשחק רצוף של הכלב. החומר לא מזיק לו ויכול לעמוד בכרסום מתמשך של הכלב.
בעזרת צעצועי הכרסום אנחנו פותרים את הצורך האוראלי של הגור בכרסום.
*צעצועי זריקה
כדור מרעיש ומצפצף. כל סוגי הכדורים /צלחות מעופפות. אותם מזיזים הרבה  ועזרתם מלמדים ללכת להביא ולחזור . פקודות.
*צעצועי נשיכה
בעיקר עם חבלים .
צעצועי אילוף פרוותי -אנחנו משחקים עם הכלב לא רצוי להשאי לגור לשחק איתם 

 
חשוב לציין : צעצועי זריקה ונשיכה הם צעצועים שאינם זמינים לגור כל הזמן. אך ורק עם הבעלים.

אנחנו מתחילים ואנחנו מסיימים את המשחק. אם אנחנו לא נשארים עם הכלב המשחק לא נשאר בקרבתו.
כאשר אנחנו לא ליד הגור הצעצועי זריקה ונשיכה נמצאים במקום גבוה ולא זמינים לגור .
רק בתקשורת חזקה איתנו ורק עם הבעלים ומשהו שיספק צורך לציד.
צעצועי כרסום: זה חשוב מה זה ניהול צעצועים.
ניהול צעצועים- קונג,צלחת, ומשהו מזמין בתוכו. ובמשך היום להחליף את המשחק בצעצוע נוסף ליצור לו עיניין.
ולגבי צעצוע זריקה ונשיכה גם איתם לגוון. הם חייבים ליהיות רכים וקלים לנשיכה . ככל שהגור גדל השיניים מתחזקות וצריכים צעצועים עמידים וחזרים.
צעצועים אלה יכולים להחזיק המון זמן כי הם מופעלים על ידינו ולא ליד הכלב. לבד.
ומידי פעם לגוון לו בצעצועים כמו ילדים שמחדשים לו צעצועים. כשאני מדמה את הגור לילד גם ילד שכל הזמן יש לו את אותו צעצוע נמאס לו אבל אם נחדש ונחליף/נגוון נגיע למיצוי ותוצאות של עבודה עם עניין גבוה יותר.
 

איך נלמד את הכלב להחזיר כדור ?

עכשיו נדבר על משחקי זריקה והבאה.
מדוע זה מאוד חשוב?
אם נלמד את הגור כשאנחנו זורקים לו חפץ והוא מחזיר לנו ותו. יהיה לנו מאד קל לעבוד ולתקשר איתו.
בסביבה עמוסה בגירויים, בפארק, בגינה .
כשאנחנו מגיעים לגינת כלבים רואים לפעמים כלבים כשכלב צמוד לבעל הבית ורק איתו מנסה ומחכה לעבוד איתו. זורקים לו כדור ומחזיר להם.
נכון שזה משנתה בהתאם לגזעים שעושים את הפעולה זו בצורה טבעית יותר. אבל בגורים אפשר לעבוד עם כולם ולחדד את הפעולה הזאת.
 
איך נעשה זאת?
קודם שוב נבין שמדובר ביצר צייד.
גורים רצים אחרי דברים שזזים או בורחים מהם. לא תמיד כשנזרוק לכלב חפץ/משחק הוא ירוץ ויחזיר לנו.
בשביל להחזיר את המשחק הם צריכים משהו שמאוד מתגמל אותם.
ראשית חשוב לפתח שפה. בואו נשחק. בתחילה מובילים את הגור מולינו,נותנים לו להריח את הכדור ולהתחיל להניע את הכדור עם היד. ואז ניתן לראות שאנחנו מזיזים את הכדור ימינה שמאלה והכלב עוקב אחרי הכדור.
שואלים אותו/מלהיבים אותו רוצה לעבוד/רוצה לשחק ?
נותנים זריקה נמוכה להתחיל לעשות את הפעולה במקום שהוא מכיר בבית, אפשר מזדרון.
כשנזרוק לא נזרוק רחוק או גבוהה. הגור באופן טבעי ירדוף אחרי הצעצוע (כדור) איך שהוא ירדוף אנחנו נגיד לו 'תביא' .
זרקנו ואנחנו אומרים תביא והוא עדין לא יודע את המילה תביא ברגע /הגור ניגש לכדור להרים אותו.
ניראה שהוא ירצה לעשות ניעור ניצחון וללכת למקום שלו, אנחנו מחזיקים עוד כדור ווה ערך (אותו גודל צבע מרקם) ואז מתחילים להקפיץ אותו. והכלב באופן טבעי ינסה לחזור אלינו. ואז ישר נשחרר את הכדור השני. הוא לא תמיד יחזור עד אלינו אבל הוא חוזר כמה צעדים. והופ ניתן לו את הכדור השני. עוד פעם חוזרים על הפעולות . תמיד כשנזרוק כדור נהיה מוכנים עם כדור נוסף לעבודה . איך שהוא רץ לתפוס את הכדור הראשון הוא יתחיל לחזור אלינו. כיוון שאנחנו מתחילים לייצר תנועה אנחנו מתחילים להקפיץ. את מה שיש לו בפה הוא כבר צד.
אנחנו מנסים ליצור עניין נוסף. משהו שזז עם הכדור השני. אנחנו גם רוצים ללמד את הכלב להגיע אלינו בשביל לקבל את הכדור השני . הוא יעזוב את הכדור השני ויבין ששווה לו לעזוב את הכדור הראשון . (צעצוע זריקה).
בעבודה עם צעצוע נשיכה אנחנו אומרים עזוב. גם בעבודה עם צעצוע זריקה הוא מגיע עד אלינו עם המשחק(כדור) אפשר להוסיף את המידה עזוב .
במעגל אנרגיה כדאי לעבוד עם הגור עבודה יום יומית, גם בבית וגם בחוץ ונתרגל כמה פעמים ביום .
נקפיד על הכלל הכי חשוב-
אימון מסתיים בהצלחה הכי חזקה. כשהכלב עשה את הפעולה גם אם זאת פעם ראשונה או שנייה נסיים את האימון.
הזיכרון של הגור נישאר הכי טוב ברגעי הצלחה .
אם לא הולך לנו ,לא להתיש אותו שוב ושוב. לעזור ולנסות אימון הבא. כדי שהזיכרון יהיה יותר נעים.
 

חשיבות המשחק והדגשים

למדו את הגור לעקוב אחרי צעצועי נשיכה. בעזרת הפקודה 'עזוב' וטכניקות נוספות לאימון משותף.
חשוב מאוד לא להשאיר צעצוע נשיכה זרוק בצד. ללא עבודה עם הבעלים.נשיג תוצאות אם המשחק עם הגור יהיה מובנה עם משחק מתאים ויהיו לכך תוצאות והשלכות בעתיד הכלב.חשוב לספק להם את יצר הצייד. אשר חשוב בגיל הזה.
-אנחנו נלמד איזה צלילים ליצור ואיך להניע את הצעצוע. מה חשיבות ההנאה, ואיך נלמד את הכלב שלנו ואת הגור הקטן לנשוך ואיך נלמד אותו לעזוב.כמובן שאם נעשה פעולות אלה בשלב הגורות כשהגור יהיה בוגר העולם יהיה טוב יותר לגור.
 
ניתוב נשיכה בעזרת משחק
חשוב לתרגל גם שיעור טכני וגם מעשי גם בגורות ובבגרות . ללמד את הגור המון פוקוס. ובעיקר למלא את הצורך הנפשי שלו והפיזי שלו לצוד.
עבודה בעזרת תעתועי נשיכה .
כשנתחיל לעבוד עם צעצועי משיכה נעבוד לפי שלבים
-לימוד צלילים להתחלה וסיום משחק
שלב ראשון להציג את המשחק לכלב – צליל מפתח.
רוצה לשחק ?כשנסיים את האימון נשתמש בצליל מפתח נוסף – נגמר ...
הכלב נשען על צלילים והרגלים . יודע מתי אנחנו באנרגיה של משחק ומתי זה נגמר.
-הנעת צעצוע
אחרי שהצגנו את המשחק לכלב או לגור, ניתן להניע אותו כמו שבעל חיים נע בטבע. כמו ארנבת או חתול, אפשר גם לעשות את זה בעזרת הרצועה שלנו או עם היד ימינה שמאלה. קווים ארוכים עוזרים להגיע לקו הנשיכה . נותנים לכלב לנשוך.
-נשיכה וניצחון
ברגע שהגור נושך אנחנו קצת מתנגדים. התנועה עם הצעצוע היא ארוכה ,בין הרגליים שלנו, בתנועות מעגליות. ימינה שמאלה לא בפראות , לאט לא לעבוד בגובה אלה נמוך, בגובה בכלב.
הנענו את הצעצוע ,הגור נשך אותו, אם נשך נשיכה מלאה אפשר לעודד,לנער קצר ולנוע . הפרס שלו זה המשך המשחק . כשאנחנו ממשיכים לנוע איתו והוא נלחם על הצייד שלו, ברגע שילך אחורה וילחם על הציד אני אשחרר לו את הצעצוע שלו , המטרה כאן היא בעצם להעצים את הכלב. "כלב טוב"- אפשר לומר גם כשהוא מושך את הצעצוע אחורה .
מה זה לנצח ?
עוזבים את הצעצוע,יש סיכוי שהכלב ייקח את הצעצוע וינער אותו (את הציד). יעשה איזה סיבוב ניצחון ויהיה מאוד מאוד גאה בעצמו.
צלילים . צליל מפתח יהיה "טוב"  "שלך"  "סיבוב"  "משיכה" "קדימה".
מציגים לגור כמה תנועות . יהיה כמה פספוסים, כשהגור תופס ניתן לעודד אותו לנשיכה .
מהם הדרכים ?
הדרך הראשונה-לשחרר לו את המשחק ואז הכלב יכנס לסיבוב ניצחון , ינער את הטרף וירגיש טוב עם עצמו.
דרך שנייה – דרך יותר מתקדמת, קצת להתנגד וליצור מאבק.אפשר במהלך המאבק לטלטל קלות את הגור. בצורה ארוכה וכבדה (לא מהירה).כיוון שבתוך הקרב המון להט, חשוב שירגיש הרבה מגע בגוף.
חשוב שמעודדים את הנשיכה של הכלב לעודד לנשיכה הכי טובה שהוא בעצם הכניס את המשחק לפה.
לא על השיניים הקדמיות אלה כל הפה לופט את הצעצוע.
ניתן להרפות ולתת לו לנשוך נשיכה מלאה. כאשר כל הפה תופס את הציד זאת נשיכה טובה יותר. ניעור ואחר כך תגמול או מגע/ליטוף ניתן גם לשחרר את הטרף לניצחון.
לימוד הפקודה עזוב
כדי ללמד את הכלב לעזוב צעצוע בצורה הפשוטה ביותר נציג לו פשוט אוכל מעל האף ותוך כדי אומרים 'עזוב'. הוא יעזוב כי הוא ירצה את החטיף. כשהוא עוזב את הצעצוע לקחת את החטיף לא לתת לא חטיף אלה שוב את הצעצוע. ניתן לנער אותו (להחיות את הטרף) כדי שירצה לתפוס אותו שוב.
למעשה הגמול על פתיחת הפה על הפקודה הזאת 'עזוב' חשובה לנו בהמשך בעוד תחומים בחיים.
כמו לדוגמא לא להרים אוכל מהרצפה ולא להרים זבל ברחוב.
איך עובדים על הנשכנות של הגור?
*שיטה שניה לפתח עזיבה היא לא בעזרת אוכל כיוון שיש גורים וכלבים שלא יחזרו למשחק אחרי אוכל. במצב כזה נישתמש בעוד צעצוע. הפרס יהיה בעצם הנשיכה החוזרת. אומרים עזוב. עזב. 'בום' מקבל שוב נשיכה.
לא לתת אוכל! להשתמש בצעצוע.שוב. צעצוע נשיכה! צעצוע אחד בפה של הכלב וצעצוע אחד בהיכון. בעצם מגרים את הגור לעזוב ולשחק במשחק השני. מציגים לגור את מה שחי.מה שזז. ברגע שהוא קופא (לא זז/סטטי) מציגים לו משחק אחר שזז.
אומרים לו 'עזוב' וחייבים לתת לו גמול אחר. כלומר צעצוע נוסף/חטיף .הוא עושה את הפעולה הרצויה ומקבל גמול.
כשאנחנו מושכים את הציד ומנערים ושני הצדדים הכלב סוגר את הפה וקשה לו לשחרר. כשרוצים שהגור יעזוב צריך להגיע למצב סטטי ולעצור. מוציאים גירוי נוסף בפקודת 'עזוב'.
 
חשיבות המשחק גם לאימון למשמעת
חשוב לחבר את כל המשחק לשפה שהכלב יכיר.
לתפוס, תופס , משיכות ארוכות.
לעזוב – 'עזוב'
להתחיל משחק- 'רוצה לשחק' התלהבות.
ניגמר המשחק – 'נגמר'
 
הדרך הנכונה יותר ביותר לאמן גור זה לא בעזרת חטיף,עדיף בעזרת צעצוע.
יש לנו קרב חזק עם הגור והוא נהנה מכך מאוד ועל הדרך פורק אנרגיות.בנוסף על הדרך עובדים על משמעת הגור.
אפשר להושיט רגל קדימה כשאנחנו יושבים למטה ולהקפיץ את המשחק מעל הרגל . כאשר הוא מנתר מעל הרגל אפשר לומא 'אפ'  וע''י כך ללמד את הגור פקודה חדשה .
אותה פעולה אפשר לעשות גם מתחת למכשול או מתחת לרגל ולומר 'עבור'.
כמובן שכל בני המשפחה יהיו צריכים ליהיות קבועים כשפה ולעבוד על אותן פקודות. אפשר ליראות איך בני המשפחה עובדים ולהסתנכרן ביחד על אותן פעולות. המשחק מצויין משום שזאת דרך נהדרת להוציא אנרגיות בצורה מובנת ונכונה גם בבית וגם בחוץ. משחק נכון עם הגור (5-10 דק' ביום) מקבלים גור עייף. וכמו שאנחנו . גור עייף הוא גור רגוע בבית. יהיה לנו יותר קל בבית אחרי שסיפקנו לו את הצרכים שלו ועל הדרך עשינו אימון.
 
חשיבות המשחק ודגשים נוספים – סיכום
בפרק הזה דיברנו על מהם השיטות להמנע מנשיכות גורים. למדנו מה זה מצב סטטי, איך לגרום ללקק את היד, איך ללמד 'איי' ,איך משתמשים בצעצועים בצורה נכונה, איך מנהלים צעצועים ,איך עובדים עם אביזרי נשיכה ,איך ללמד את הכלב לנשוך,לעזוב, להבין מתי מתחיל משחק ומתי נגמר משחק, איך ללמד הבאה של חפצים ,איך לשחק עם כדור ולמה זה חשוב.
אנחנו מתעסקים עם דברים אלה כמה פעמים ביום, לכן כדאי לעבוז על פעם עם משחק אחר, עם כדורים/חבלים וכמובן לא עם כל המשחקים יחדיו.  אי אפשר ללמד הכל ביחד בזמן קצר. כל יום צריך לעבוד כמה דק.  ולחזור על הפעולות כמה פעמים עם אותו משחק. בדרך כלל כשאנחנו הולכים לעבוד עם כלב עם צעצועים חשוב שהגור יהיה עם אנרגיה כך הוא ירצה לעבוד איתנו ואנחנו נירצה לתעל את האנרגיה למשחק.
למה זה חשוב כל העיניין הזה ? עבודה עם הכלב לתת לו תפקיד. השפה בעיקר תורמת לקשר בינינו ולבניית אמון ותקשורת נכונה. זה ישליך על המון דברים בבגרות הגור. כלב שלמד לעבוד נכון עם צעצועים ומבים שהצעצוע קשור לאדם, יהיה לנו הרבה יותר קל לטייל איתו ולהגיע למצב של עבודה ללא רצועה. בנוסף יהיה לנו כיף לעבודה איתו וכך גם בני המשפחה יהנו מהעיניין. אם הילדים צעירים מידי אפשר לבנות את העבודה עם הגור עבורם וכשהגור בנו אפשר יהיה לתת להם להתנסות גם בעבודה עם הגור.
כשלכלב כיף הוא ממצא את עצמו . הוא צד ועובד איתנו וזה קשר נכון וניפלא.
חשוב לדאוג שהכלב שלנו יהיה שמח. אם אתם רוצים חיים קלים עם הגור שלכם תגרמו לו ליהיות מת מעייפות. ברגע שהכלב צד הוא עובד עם כל גופו. פעולה זאת מתבטאת בטיול איתנו ובעבודה נכונה עם צעצועים. כשהכלב מקשיב הראש שלו עובד לכן גם עובד בצורה מנטאלית.
כשנחזור לביית הכלב יהיה תשוש מכל בחינה.
לפעמים ניתן לשמוע על אנשים עם בעיות עם גורים ומנסים להבין אותם. למה הם במקום הזה ?
אם נקפיד עם הגור במעגל האנרגיה, בעבודה נכונה ועבודה נכונה עם משחק, נהנה בעיקר מהכלב כשיגיע לגיל הבגרות שלו.חייבים לעבוד לאט עם הגור.קודם על הנשיכה בצורה הנכונה ולחזור על כך כמה פעמים .
לאחר מכן נוכל לעבור לפעולה חדשה – זריקה.
חשוב לעבוד לאט לאט על הפעולות ולא לעשות את כל הפעולות יחדיו. לאט לאט ואז מתקדמים.

גור פודל   ,גור מלטז   גור ציוואווה   גור  שיצו   גור פומראניין     גור יורקשייר  גור קבליר קינג צרלאס   גור בישון פריזה      גור שפיץ

 כלוב אילוף |גדר אילוף |אביזרי אילוף |כלוב טיסה |מוצרים לגורים  |אילוף הגור לצרכים|ספרי אילוף |מנטרל ריח שתן| 
|
מוצר נגד לעיסה |משטח לפדים | פדים לכלבים | 

אילוף גורים  חינוך גורים   שעורי אילוף גורים 

אנחנו פה בשבילכם
מוצרים לגורים
מולי חיות מחמד-לשאלות נוספות
03-9624844

משחקים וצעצועים לכלבים
 
צעצועי כרסום-Petstages,, קונג,, טריקסי,הרץ
 
 
להדרכות נוספות לחץ
         הדרכה מס 1
         הדרכה מס 3
        הדרכה מס 2
        הדרכה מס 4
        הדרכה מס 5 
        הדרכה מס 6
      הדרכה מס 7