לקוחות יקרים!! ,,,,הגיעו תחפושות לכלבים ,,,,ומשלוחים לכל הארץ,,, יש עיכובים של משלוחים ,,, עקב המלחמה,,, במקרה ויש תקלה לפנות אלינו

תופעת היפראקטיביות אצל חיות

אם כי תופעת ADHA, כלומר היפראקטיביות קיימת אצל בעלי חיים בדיוק כפי שהיא קיימת אצל ילדים, לא כל התנהגות פרועה ואנרגטית צריך לשייך לתופעת ההיפראקטיביות. במרבית המקרים, תופעות שמלוות עם התפרצויות אנרגטיות ניתן להסביר במגוון רב של דרכים ומקורן מצוי בסיבות שאינו היפראקטיביות טהורה, לכן לפני שמתייאשים- כדאי לעשות בדק בית, ללמוד את המצב ולזהות את הגורמים והסיבות שמובילים להתנהגות שאולי לא הכי נוחה עבורינו. תופעת היפראקטיביות אצל חיות מזוהה עם התנהגות פרועה שקשה להשתלט עליה, אך למעשה ברוב המקרים ניתן למצוא הסבר ומקור להתנהגות זו- ולטפל בו, כך שביטויי ההיפראקטיביות יפחתו.

סיבות לתפועות היפראקטיביות אצל חיות

בין הסיבות השונות שמובילות לתופעת היפראקטיביות אצל חיות ניתן למצוא סיבות כמו:

זן הכלב - ישנם גזעי כלבים שטופחו, לאורך ההיסטוריה, למטרות מסויימות, כך למשל ישנם כלבי עבודה כמו הרועים, כלבי שחייה, ציד וכן הלאה. זנים אלה "מתוכנתים" לפעולות מסויימות כמו שחייה, חפירה, נשיכות ועוד. גם לאחר הביות, היצר ההיסטורי הזה לא נעלם לחלוטין וכלבים רבים פורקים את הצורך הזה בחפירות בגינה, קפיצה למקורות מים ועוד. הבנה של ההיסטוריה הגזעית של הכלב תוכל לסייע להבין לעומק את ההתנהגות שלו.

צרכים – הרבה פעמים התנהגות פרועה נובעת כתוצאה מצרכים שלא נענו, או פרשנות שגויה של הכלב- כלומר. כלבים מפעילים הרבה פעמים את בעליהם למטרות תשומת לב ומשחקים, הם מתחילים להשתולל, לגנוב חפצים ולנבוח, פעולות אלה מעוררות תגובה מצד הבעלים ובכך הכלב מקבל את שייחל לו- תשומת לב. בעל הכלב מתחיל לרדוף אחריו במטרה לחטוף את החפץ, או לצעוק במטרה להרגיע את הכלב, כך או כך- תשומת הלב מתקבלת וההתניה היא שעדיף להשתולל, וזאת משום שלאחר שהכלב נרגע, גם הבעלים נרגעים ותשומת הלב נעלמת.

במקרים אחרים הכלב משתולל מתוך רעב, חרדה, געגוע או סתם מתוך רצון לחוות את העולם. הקפידו לספק את כל הצרכים של הכלב, לרבות מזון, פורקן אנרגטי וצעצועים. התנהגות- במקרים מסויימים בעל החיים סיגל לעצמו צורות התנהגות לא נכונות כתוצאה מהתניות שגויות או מאילוף לקוי, במקרה כזה ניתן לבצע פעולות שיכחידו את צורות ההתנהגות השגויות ובמקומן ניתן להנחיל התניות חדשות. כך או כך, לפני שנופלים להגדרות אימתניות של היפראקטיביות אצל חיות- מוטב לבחון לעומק את המצב ולבדוק את האפשרויות השונות לשיפורו.

לשאלות ומתן יעוץ  חייג 03-9624844

אהבת  שתפו בפיסבווק
לפניכם מבחר מאמרים וכתבות בנושא בריאות הכלב או הגור שלך

​-לחץ ותהנה