לקוח יקר!! ,,,,הגיעו גורים לחנות ,, ,,,,ומשלוחים של מזון וציוד -לחיות מחמד ,,,לכל הארץ,,, יש עיכובים של משלוחים ,,, עקב המלחמה,,, במקרה ויש תקלה לפנות אלינו
2020-11-01 09:17:49 Admin

אילוף גורים וחינוך כלבים- מס 10 הדרכת חינוך גורים 2022

אילוף גורים וחינוך כלבים


לימוד פקודה למקום

איך נלמד את הגור כשאנחנו אוכלים ללכת למקום אחר ? כלבים צריכים מקום משלהם. מקום מוגדר שניקרא לפקודה ''למקום''. איך נבחר מקום לגור/כלב שלנו ?
חשוב שהמקום גדר אילוף לא יהיה מול הדלת כניסה. אלה יותר בפינה /מתחת לשולחן/מקום אינטימי ונח.
חייבים ללמד את הכלב למקום כדי שיבין מהי התנהגות רצויה בבית. כל בני הבית יושבים ביחד ומבליטים מה היא התנהגות רצויה. יש איזה שהיא תפיסה שכלב יכול לעשות מה שהוא רוצה. לא! אנחנו מגיעים מהעבודה מאוד עייפים ובדרך כך נחים. במידה והכלב מתחיל לעקוב אחרינו בבית מביא לנו צעצועים ומשחקים אנחנו בהחלט יכולים לומר לכלב למקום-וכמובן לשבח אותו בליטוף. גם אם הוא ילך מיוזמתו אני רוצה להבהיר לו שאנחנו לא מבודדים אותו חברתית. הוא לא נימצא בצד במרפסת או בצד השני של החצר. הוא חלק מאיתנו ומהבית שלנו. חייב להיות באזור פינת אוכל/סלון/מטבח ,בעצם איפה שרב בני הבית נמצאים  שירגיש במרכז העניינים.

יש לו מקום משלו שבו יש לו שקט.

נעבוד על הפעולה הזאת. נוציא אותו מהאזור שלו ונחזור לשם, נקרא לו למקום וכשהכלב מגיע הוא מקבל חטיף /ליטוף וכמובן אומרים לו כל הכבוד! גם על פעולה זאת חוזרים הרבה פעמים. כשיבין את הפקודה ''למקום'' נתחיל להוביל את הגור עם האף עם חטיף למקום המיועד בבית. החטיף גבוהה . מכוונים לישיבה. וכשהחטיף ירד גם הגור ירד לארצה. הרביצה על המשטח או המיטה זה המקום המושלם. כדאי שנסיים את הפעולה כשאנחנו מורידים את היד וכך גם הגור ירד לארצה. מחכים שנייה ונותנים חטיף. לאט לאט נתחיל ללמד יותר איפוק נוכל לומר לו להיות במקום ליותר ויותר זמן (איפוק) ולאט לאט נוכל להתרחק.
*חשוב להבין
המקום הוא לא עונה. לקחת את האוכל של הכלב לשקשק לקרוא לגור ולהוביל אותו למקום על האוכל . יש הבדל אם נעניש את הגור ונגיד לא לקות או אם הוא מקבל אוכל ולמקום. המקום זה מקום בטוח והוא צריך לרבוץ הוא והוא לומד להגיע אליו ולהירגע שם.
אני מוביל את הגור עם רצועה להגיע למקום. לאחר מכן ללא רצועה.
*מי שמחליט מהי התנהגות רצויה ולא רצויה אלה אנחנו. אם יש לנו בעיית התנהגות בגור אנחנו חייבים לשנות את ההרגלים של הכלב כדי שנהנה ממנו וכך כל הבית. ההתמדה מאוד חשובה! גם לקביעות ולאחידות. כל בני הבית עושים את אותן פעולות וכל מביאים לתוצאות. כשאומרים את הפעולה למקום' לא לוותר. וגם כשאחר אומר את אותה פקודה לא לוותר. כך הגור/הכלב מבין כשמישהו מבעלי הבית אומר 'למקום'.הוא ידע שהוא צריך לגשת למקום שלו. הכלב ילמד איפה יהיה לו קל יותר ועם מי לכן כל הבית צריך להיות עקבי ואחיד בהחלטות. הגורים כמו ילדים זקוקים לגבולות, פעילות גופנית ולאהבה.

לימוד פקודה למקום
שלב ראשון:
כדי ללמד גור פקודה למקום אנחנו נזרוק לתוך המקום המיועד גרגירי אוכל ונצמיד את המילה 'למקום' וכשהגור יכנס נגיד לו טוב מאוד. אפשר להכניס פקודה נוספת כשהגור יוצא 'אוקי'/'חופשי' וללוות את הגור עם היד מחוץ לכלוב אילוף (ניתן להחזיק כמה גרגירי אוכל/חטיף ולחזור עם פעולה זאת כמה וכמה פעמים).
לאחר מכן נזרוק את הגרגרי אוכל פנימה ונגיד 'למקום'. נלווה את הגור פנימה כשיעקוב נגיד טוב מאוד! ושוב כשיצא נגיד לו 'אוקי' שזה בעצם יהיה אישור יציאה.
שלב שני:
לשלוח גרגיר פנימה 'למקום' וכשהוא ניכנס לסגור את הדלת. כשהגור ינסה לצאת נחזיק את הדלת חצי סגורה ונגיד לו 'לא. ניפתח קצת . הוא יבוא לצאת ונגיד לו 'לא' ורק אחר כך כשניפתח את הדלת ונאשר יציאה, כשהגור יצא נגיד לו 'אוקי' ו'טוב מאוד' .
אחרי שהגור בפנים אני סוגר את הכלוב ובודק שהגור סגור.
את הנעילה. חשוב מאוד לעשות את כל החוויה נעימה לגור. אפשר להוסיף פנימה מזון מכל מקום אפשרי. מהחלונות ולא רק מהדלת. כך הוא ירגיש בפנים יותר נעים ובטוח.ואת אותם פעולות שעשיתי עם הכלוב טיסה נעשה עם הכלוב שת. אין הבדל בין כלוב טיסה לרשת מבחינת הרגלי הגור. לא להאריך זמן ממושך כשהגור נמצא בתוך הכלוב . מתחילים מ2-3 דק' ומוציאים. עכשיו כשנרצה להוציא את הגור החוצה פותחים מעט את הדלת עד החצי ולסגור כשהגור ינסה לצאת ויקרב את פניו מחוץ לדלק. (לא לטרוק/להכאיב לגור!)
פותחים סוגרים כמה וכמה פעמים אומרים למקום בזמן שפתוח וסגור ואז משאירים את הדלת פתוחה ולתת לגור לצאת החוצה ושוב לחזק את הפעולה. כל פעולת האילוף חייבות לקבל המון חזרות. פקודה למקום אפשר לחזור על מקום הרביצה של ''מיטה''. חשוב שהכלב יבין מה היא הפקודה 'למקום'.
אפשר כמובן להשתמש בצעצועים שמכניסים בתוכן חטיפים חבויים והגור מנסה להוציא אותם תוך כדי משחק. הם חוקרים את המשחק ומנסים להוציא את החטיף החוצה (עדיפות לחטיף כרסום). אפשר לתת לגור לנוח כרגע הם בטוחים במקום. הם עייפים והוא הוציא המון אנרגיה ומשחק. ואנחנו יכולים להיות בטוחים שגם הבית יישאר כמו שהוא ללא הרס. גם כשהגור נימצא בכלוב תיחום אנחנו יכולים לבוא לשבת איתם. לתת להם עוד גרגירי מזון. את הפקודה למקום גדר אילוף חשוב ללמד עם רצועה גם.
גור פודל   ,גור מלטז   גור ציוואווה   גור  שיצו   גור פומראניין     גור יורקשייר  גור קבליר קינג צרלאס   גור בישון פריזה      גור שפיץ

 כלוב אילוף |גדר אילוף |אביזרי אילוף |כלוב טיסה |מוצרים לגורים  |אילוף הגור לצרכים|ספרי אילוף |מנטרל ריח שתן| 
|
מוצר נגד לעיסה |משטח לפדים | פדים לכלבים | 

אילוף גורים  חינוך גורים   שעורי אילוף גורים 

אנחנו פה בשבילכם
מוצרים לגורים
מולי חיות מחמד-לשאלות נוספות
03-9624844
 

 
להדרכות נוספות לחץ
         הדרכה מס 1
         הדרכה מס 3
        הדרכה מס 2
        הדרכה מס 4
        הדרכה מס 5 
        הדרכה מס 6
      הדרכה מס 7
       הדרכה מס 8
       הדרכה מס 9