לקוח יקר!! ,,,,הגיעו גורים לחנות ,, ,,,,ומשלוחים של מזון וציוד -לחיות מחמד ,,,לכל הארץ,,, יש עיכובים של משלוחים ,,, עקב המלחמה,,, במקרה ויש תקלה לפנות אלינו
2020-11-01 09:19:33 Admin

אילוף גורים וחינוך כלבים- מס 9 הדרכת חינוך גורים 2022

אילוף גורים וחינוך כלבים

מבוא להתנהגות נכונה בבית

ישנה חשיבות רבה ללמד את הגור מהי התנהגות נכונה בבית על מנת שנוכל להימנע מהרס בבית/התנהגות לא רצויה ועל מנת שנוכל להתמודד במצבים של קבלת אורחים , בזמן אכילה ובעוד מצבים בחיי היום יום שלנו.אם לא נלמד את הגור הוא יסגל לעצמו הרגלים. ומכאן הדרך לכלב בוגר שלא נח לחיות לצידו היא קצרה.
 

איך לביים מצבים ? וטיפ למניעת עליה על הספות

נדבר היום על התנהגות בבית ואיך נתנהג עם הגור בבית. בגדול זה מאוד פשוט. אני מתייחס לגור כמו אל תינוק. או שאתה בלול (כלוב אילוף במקרה שלנו) או כשהוא נמצא מחוץ ללול הוא יהיה בהשגחה מלאה !
חייבים להקפיד על שני דברים. התנהגות רצויה ולא רצויה.
 

התנהגות רצויה-מה זה אומר?

גור שליו שלא עוקב אחרינו, רגוע. אפשר להתאמן איתו על הפקודה להישאר. ועל פקודות נוספות. אפשר להוציא לצרכים ולחזור. תמיד נזכור אנרגיה מחוץ לבית ובבית רוגע .
 

הסוד ללימוד גור התנהגות בבית

להחליט מה אנחנו רוצים. אם ניראה לכם נכון שהגור ילך אחרינו כל היום לכל מקום וכשהוא מגיע לשיש מקבל אוכל מבני הבית קחו בחשבון שפעולות אלו יחזרו על עצמם. והם ילוו אתכם ב10 שנים הבאות.
ברגע שאנחנו מחליטים שההתנהגות הזאת לא מקובלת עלינו חייבים לתת לגור אלטרנטיבה נוספת. אחת הדרכים לתת לגור להיות רגוע בבית.לתת לו להיות עסוק במשהו. אפשר לשים חטיף בתוך צעצוע כירסום. מספק תעסוקה ממושכת (וובלר /כדור הפתעות/ויגל) . הגור יתעסק עם המשחק שלו המון זמן ולא יגע בספה או בכל רהיט אחר שאנחנו לא מעוניינים שיגע בו כיוון שנתנו לגור גירוי טוב יותר.
הגור מנסה לפתור את הבעיה שנוצרה לו. להוציא את החטיף המוחבא מהמשחק.
גור יתהלך בבית עם רצועה ואני יושב על הספה. כשהוא קופץ אלי אני אומר לו 'לא'.ואז עם ליטוף 'טוב מאוד כל הכבוד' כשהוא מתיישב לשנייה.
אפשר ליצור מצב של ביום קפיצה על הספה. אפשר לפנות לו מקום על הספה ומחזיקים קצר את הרצועה.טופחים על הספה קלות והוא ינסה לקפוץ . אנחנו אומרים לכלב 'לא' ומורידים אותו. כשלמטה אומרים טוב מאוד! כל הכבוד' עם ליטוף. לא לתת לכלב להגיע לעלות,אפשר לעצור עם הרצועה. צריך לחזור על הפעולה כך שהכלב יבין שאסור לו לעלות על הספה. אם אני נעזר ברצועה ואומר לכלב את המילה לא הוא קושר את המילה לפעולה שאסור לו להגיע לקפוץ על הספה.
בעתיד גם אם נעבוד ללא רצועה עם הגור. אם ינסה לקפוץ נגיד לו 'לא' והוא לא יגיע כי אמרנו לו. אחר כך בגלל שהגור הקשיב אפשר לתת לו חיזוק חטיף/משחק וכמובן ליטוף. לחיזוק חיובי על הפעולה חייבים להיות ברורים בפעולה ולחזור עליה. כשניראה את הכלב בחופשי אנחנו ניצתרך 100% השגחה על הכלב ולעבוד איתו בבית. אחר כך לקחת אותו לנוח ב גדר אילוף שלו.
אם נרצה שהכלב לא יעלה על הספות צריך להרגיל אותו לכך. לא נחכה שהגור יעלה ואז להתחיל בעבודה עם הגור, בעצם ליצור מצב של משיכה עם הרצועה. בהמשך אפשר לעבור לחטיף או צ'ופר על זה שעשה את מה שביקשנו. הגור לא יעלה על הספה וכמובן להמשיך להתעקש על כך משום שהרגל זה נבנה לאורך שנים. כמובן שמקפידים גם לא להשאיר את הכלב ללא השגחה.
חלק חשוב שדיברנו עליו שהגור נימצא במעגל אנרגיה. או שהוא נימצא במקום שלו או שאנחנו משחקים איתו ומגיעים לתוצאות שהגור מבין את שפתינו.
חייבים ליצור לגור/לכלב מצע נח אחר שיהיה לו נעים להיות בו מיטה רכה ונוחה כמו הספה. וגם את ההתנהגות הזאת נעודד . להימצא במקום שלו. הגור גם יבחר להגיע למקום נח ורגוע שלו.
ברגע שיקבל גבולות כשהוא גור הוא לא יעשה זאת בעתיד. במיוחד עם כלבים עם הרבה שיער שמשירים . כמובן לא נעים שהספה תהיה מלאת פרווה.
אם בכל זאת בחרתם שהגור יעלה על הספה נייעד פקודות לעליה וידירה מימנה. 'אפ' 'דאון' לדוגמא.
זו פעולה שאינה מבוצעת מיוזמת הכלב . אם נלמד את הפעולה בצורה ברורה הגור מבין רק שאנחנו מבקשים הוא יעשה את הפעולה הזאת. הדבר הנכון יותר לעשות בכל אימון של כלב הוא לביים את המצבים הללו. מה זה אומר? העוצמה בין ריסון לבין שבח הוא מאית שנייה. ''לא... טוב מאוד !''.
לעבוד עם רצועה ולהגיד לא חזק.
איך לקבל אורחים איך להתנהג בבית ולהשגיח עם הגור כמו על תינוק. אם הגור נעלם מהיין והולך לאחד החדשים כנראה משהוא הולך לקרות וכדאי שניקרא לו. ישלו פיפי קקי או שיחפש מה להרוס.במידה והלך לחקור נעקוב אחריו. נקום נסתכל מה הוא עושה וכמובן להגיד מה מותר ומה אסור ולעמוד על שלכם בחינוך.
 

אבחנה בין צעצועים מה מותר ומה אסור לכלב

נביים. ניקח את מה שאסור לכלב ללעוס. נעל כלשהיא , וניקח משחק  שמותר לכלב. נשליך לכלב את שניהם ובזמן שהכלב עם רצועה עליו אם הוא ילך לנעל נמשך ברצועה נגיד לו אסור. במידה לא יקש לצעצוע נגיד לו טוב מאוד!
גם על פעולה זאת צריך לחזור עמה וכמה פעמים . מהר מאוד הגור ילמד כבר לעשות הבחנה מה מותר ומה אסור. בעזרת רצועה לא נתנו גמול על ההתקרבות לנעל. לעומת זאת כשיתקרב למשחק (או למה שמותר) נחזק נגיד כל הכבוד כך גם כשהגור יגדל ויהיה ללא רצועה הוא עדיין יבין מה מותר ומה אסור .
גור פודל   ,גור מלטז   גור ציוואווה   גור  שיצו   גור פומראניין     גור יורקשייר  גור קבליר קינג צרלאס   גור בישון פריזה      גור שפיץ

 כלוב אילוף |גדר אילוף |אביזרי אילוף |כלוב טיסה |מוצרים לגורים  |אילוף הגור לצרכים|ספרי אילוף |מנטרל ריח שתן| 
|
מוצר נגד לעיסה |משטח לפדים | פדים לכלבים | 

אילוף גורים  חינוך גורים   שעורי אילוף גורים 
אנחנו פה בשבילכם
מוצרים לגורים
מולי חיות מחמד-לשאלות נוספות
03-9624844


להדרכות נוספות לחץ
         הדרכה מס 1
         הדרכה מס 3
        הדרכה מס 2
        הדרכה מס 4
        הדרכה מס 5 
        הדרכה מס 6
      הדרכה מס 7
       הדרכה מס 8